Home » نگاهی به بهترین برنامه های ادیت عکس و فیلم

نگاهی به بهترین برنامه های ادیت عکس و فیلم

آشنایی با بهترین برنامه های ادیت عکس

امروزه عکاسی به یکی از حرفه‌های پرطرفدار تبدیل شده است و عکاسان متبحر به لطف وجود دوربین‌های پیشرفته و با کیفیت عکس‌هایی بسیار زیبا و دلربا ثبت می کنند.

شیوه تولید عکس‌های متفاوت توسط عکاسان منحصر به دوربین نیست و پس از ثبت تصاویر، با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای مختلف ویرایش عکس دست به خلق عکس‌هایی زیباتر می‌زنند.

حوزه نرم‌افزار و برنامه‌های ویرایش و ادیت عکس نیز روز به روز پیشرفته‌تر شده و توانایی‌های بهتر و مناسب‌تری را در اختیار عکاسان قرار می دهند.

مشهورترین نرم‌افزار ویرایش عکس، فتوشاپ است که با ویژگی‌های بسیار کاربردی‌اش به‌سرعت در بین عکاسان به محبوبیت رسید و عمده عکاسان و مردن عادی برای ویرایش عکس‌های خود از این برنامه استفاده می کنند.

بدون شک بهترین برنامه ادیت عکس فتوشاپ است، اما برنامه‌های دیگری نیز در این حوزه وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های خاصی داشته و در بعضی موارد دست کمی از فتوشاپ ندارند.

معرفی و بررسی اجمالی بهترین برنامه‌های ویرایش عکس

بهترین برنامه ادیت عکس

نقد و برسی Corel PaintShop Pro 2022 Ultimate | از 10 چند

می‌توان این نرم‌افزار را بهترین برنامه ادیت عکس برای افراد مبتدی که قصد ورود به این حوزه را دارند، معرفی نمود. این نرم‌افزار قیمت کمی دارد و برای استفاده توسط افراد با سطوح مختلف نیز مناسب است. از نکات منفی نیز منحصر بودن به ویندوز و عملکرد ضعیف ابزارهای هوش مصنوعی می‌باشد.

9.5 شگفت انگيز

نقد و برسی Luminar Al | از 10 چند

بهترین گزینه برای پردازش عکس‌های پرتره و افکت‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، نرم‌افزار luminar Al می‌باشد. نقاط قوت نرم‌افزار؛ فیلترها و ابزارهای متنوع و وسیع آن هستند، علاوه بر آن فرایند پردازش نیز با کمترین افت کیفیت انجام می‌شود، فضای کاربری نیز ساده بوده و قابل تغییر می‌باشند. پشتیبانی نکردن از لایه‌های مختلف ویرایش و تنوع پایین قالب‌های پیش‌فرض ادیت و ویرایش نیز از ویژگی‌های منفی این نرم‌افزار محسوب می‌شوند.

9.1 شگفت انگيز

نقد و برسی Exposure Software Exposure X7 | از 10 چند

یکی از گزینه‌های عالی برای علاقه‌مندان به افکت‌های آنالوگ، این نرم‌افزار است که توانایی ویرایش بالایی نیز دارد. از ویژگی‌های مثبت این نرم‌افزار وجود ابزارهای ویرایش به‌صورت کلی درون برنامه است، ویرایش‌هایی بدون افت کیفیت را می‌توان اعمال نمود و همچنین تنظیمات پیش‌فرض بسیاری نیز برای سهولت در استفاده در نظر گرفته شده است. مورد هشتم لیست بهترین برنامه ادیت عکس نیز بدون نقص نیست. سرعت کم در پردازش فایل‌های بزرگ و عملکرد پایین در پردازش فایل خام از نقاط ضعف این برنامه هستند.

8.9 عالی

نقد و برسی DxO PhotoLab 5 | از 10 چند

مورد بعدی در لیست بهترین برنامه ادیت عکس، نرم‌افزارDxO PhotoLab 5 است که قدرت بالایی در پردازش عکس‌های خام و ایجاد اصلاح در لنز تصویر را دارد. این نرم‌افزار به‌عنوان جایگزین برای نسخه قدیمی DxO Optics Pro معرفی شده است که قابلیت‌های Nik Collection را نیز پس از خریداری‌اش، به خود افزوده است و بسیار قدرتمند شده است. این قدرت‌نمایی را می‌توان در ویرایش عکس‌های خام به‌خوبی مشاهده کرد. نکته منفی این نرم‌افزار ابتدایی بودن نوار ابزار آن و همچنین گران‌قیمت بودن نسخه Elite آن است.

8.8 عالی

نقد و برسی Affinity Photo 1.10 | از 10 چند

نرم‌افزار افینیتی را می‌توان همان فتوشاپ نامید؛ زیرا تمام قابلیت‌های آن را دارد اما غیر رایگان است و برای استفاده از آن باید مقدار اندکی پول پرداخت کنید. این نرم‌افزار دارای ابزارهایی بسیار عالی برای ویرایش و روتوش عکس‌هاست. افینیتی برای خرید اولین برنامه از شما مبلغی را دریافت می‌نماید و برای به‌روزرسانی هایی که در آینده برای نرم‌افزار خود منتشر می‌نماید، هیچ‌گونه هزینه‌ای را برای شما در بر نخواهد داشت.

8.7 عالی

نقد و برسی ON1 Photo RAW 2022 | از 10 چند

یکی از موارد مثال‌زدنی در لیست بهترین برنامه ادیت عکس، همین برنامه است. با توانایی‌های بسیار عالی که دارد آن را چاقوی بسیار تیز نامیده‌اند چرا که به شکل فوق‌العاده‌ای قدرتمند و کاربردی است. از نکات مثبت این برنامه ویرایش عکس، ویرایش عکس‌ها بدون کاهش کیفیت، پشتیبانی نمودن از لایه‌های مختلف و دسترسی داشتن به تنوع بالایی از افکت‌ها می‌باشد. در مقابل اما برخی از افکت‌های موجود در نرم‌افزار کپی از نرم‌افزارهای دیگر هستند و مورد دیگر، کاتالوگ پیچیده محیط داخلی نرم‌افزار می‌باشد.

8.5 عالی

نقد و برسی CyberLink PhotoDirector | از 10 چند

از دیگر نرم‌افزارهایی که در لیست بهترین برنامه ادیت عکس قرار می‌گیرند، cyberLink PhototDirector است. ابزاری بسیار عالی و کاربردی برای بهبود دادن افکت‌های تصویری است اما محیط کاربری آن‌قدری بسته و محدود است. این نرم‌افزار قیمت پایینی دارد و از ویندوز و مک نیز پشتیبانی می‌نماید. این برنامه برای اینکه بتواند بسته بودن رابط کاربری خود را پوشش دهد، طراحی آن را بسیار ساده و دوستانه تولید نموده است.

8.3 عالی

نقد و برسی Adobe Photoshop 2022 | از 10 چند

نرم‌افزار در بین نرم‌افزارهای ویرایش عکس، همچنان رتبه اول را دارد و حاکم است. در حالی که فتوشاپ پیشرفت‌های مکرر بسیار خوبی داشته و قدرت بالایی نیز دارد، محیط کاربری آن نرم و روان است. در به‌روزرسانی های جدید قابلیت های متنوع و جذابی نیز به آن افزوده شده است که کاربرد این نرم‌افزار را بیشتر می‌نماید. همین ویژگی‌ها سبب شده است تا فتوشاپ به بهترین برنامه ادیت عکس مبدل گردد.

8 عالی

نقد و برسی Capture One Pro 22 | از 10 چند

مورد چهارم در لیست بهترین برنامه ادیت عکس، این نرم‌افزار است. Capture One رقیب اصلی لایت روم محسوب می‌شود و هزینه خریداری آن بالاتر است اما در مقابل بسیار قدرتمندتر بوده و پردازش بهتری را دارد. Capture one با ابزارها و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، توسط عکاسان استودیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانند لایت روم، ابزار فهرست‌نویسی، جستجو و ویرایش غیر مخرب در این نرم‌افزار قدرتمند نیز وجود دارد. از نقاط قوت می‌توان به لایه‌های کاربردی، ابزارهای روتوش عالی و پردازش بسیار عالی عکس‌های با فرمت RAW می‌باشد که می‌توانند قیمت بالای آن را توجیه نمایند.

8 عالی
  • 1
  • 2

Have your say!

0 0

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

فراموشی رمز عبور

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

رفتن به نوار ابزار