Home » بهترین فیلم های ایرانی در سال های اخیر

بهترین فیلم های ایرانی در سال های اخیر

بهترین فیلم های ایرانی در سال های اخیر

در سال های اخیر سینمای ایران بسیار پیشرفت کرده و تولیدات این سینما در سطح جهانی نیز حرفی برای گفتن دارد. کارگردانان بنام ایرانی با استفاده از بازیگران قدر و توانمند سینمای ایران و فیلمنامه هایی بسیار غنی در کنار تجهیزاتی که بسیار پیشرفته تر شده است باعث آشتی مجدد مردم با سینما شده اند. همچنین درخشش فیلم های ایرانی در جشنواره های خارج از این مرز و بوم نشان دهنده یک پیشرفت فوق العاده در این حوزه است. در این مطلب به بررسی 10 فیلم از بهترین فیلم های ایرانی می پردازیم و به آن امتیازی بین 1 به عنوان بهترین فیلم تا 10 می دهیم.

بهترین فیلم های ایرانی

نقد و برسی فیلم متری شیش و نیم | از 10 چند

فیلم متری شیش و نیم، فیلمی اجتماعی با موضوع مواد مخدر است. این فیلم به قلم و کارگردانی، کارگردان جوان کشور، سعید روستایی است و در سال ۱۳۹۷ اکران شد. این فیلم با بازی پیمان معادی، نوید محمد زاده، پریناز ایزدیار بدون شک یکی از بهترین فیلم های ایرانی است و می توان به این فیلم رتبه 6 را اختصاص داد.

9.9 شگفت انگيز

نقد و برسی فیلم ایستاده در غبار | از 10 چند

از جمله بهترین فیلم های ایرانی می توان ایستاده در غبار که اولین فیلم بلند محمد حسین مهدویان، یکی از کارگردانان جوان و خوش نام سینمای ایران، اشاره کرد. این فیلم روایتی از جنگ ایران و عراق و بررسی بخشی از زندگی احمد متوسلیان است. این فیلم با محوریت زندگی حاج احمد متوسلیان یک مستند روایی بسیار خوش ساخت است. این فیلم می تواند در بین بهترین های سینما امتیاز 1 را از آن خود کند.

9.8 شگفت انگيز

نقد و برسی فیلم ماجرای نیمروز | از 10 چند

ایستاده در غبار یک روایت بسیار زیبا و غنی ساخته کارگردان جوان سینمای ایران محمد حسین مهدویان است. این فیلم روایتی از فرقه منافقان و ترور های پی در پی سال 1360 است. این فیلم که فضای سیاسی دارد مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفت. ولی این فیلم با بازی درخشان بازیگرانش جواد عزتی، احمد مهرانفر، هادی حجازی، بهنوش طباطبایی و ... و یک فیلم نامه بسیار قوی جز بهترین فیلم های ایرانی است که می تواند در این لیست امتیاز 2 را از آن خود کند.

9.6 شگفت انگيز

نقد و برسی فیلم جدایی نادر از سیمین | از 10 چند

جدایی نادر از سیمین یکی از بهترین فیلم های ایرانی، ساخته اصغر فرهادی که جز پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران است. این فیلم با بازی لیلا حاتمی، پیمان معادی و ... در فضایی خانوادگی و درام ساخته شد. در این فیلم به معضلات یک خانواده ایرانی که درگیر تصمیم برای مهاجرت از کشور بودند پرداخته شد. سبک خاص اصغر فرهادی باعث ایجاد فضایی کاملاً متفاوت در سر تا سر فیلم شده است. این فیلم بلاشک می تواند امتیاز 3 را در بین فیلم های برتر ایرانی از آن خود کند.

9.5 شگفت انگيز

نفد و برسی فیلم ابد و یک روز | از 10 چند

ابد و یک روز، ساخته سعید روستایی کارگردان جوان کشورمان است. این فیلم فضایی کاملاً متفاوت دارد و به مشکلات قشر ضعیف جامعه، ازدواج اجباری و اعتیاد می پردازد. این فیلم را بدون شک می توان یکی از بهترین فیلم های ایرانی دانست و به آن رتبه 5 را اختصاص داد.

9.3 شگفت انگيز

نقد و برسی فیلم بچه های آسمان | از 10 چند

بچه های آسمان یکی از بهترین فیلم های ایرانی قدیمی است که بین ایرانیان بسیار محبوب بده است. این فیلم که ساخته مجید مجیدی است نه از بازیگران ستاره در آن استفاده شده نه از عناصر جذاب سینمای امروز در آن خبری است. این فیلم با داستانی آرام و بیان مشکلات قشر ضعیف جامعه توانسته مخاطب را همراه خود کند و می توان در بین بهترین فیلم های سینمای ایران به آن رتبه 10 را اختصاص داد.

9.1 شگفت انگيز

نقد و برسی فیلم آژانس شیشه‌ای | از 10 چند

آژانس شیشه ای از بهترین فیلم های ایرانی است که ساخته کارگردان به نام کشورمان ابراهیم حاتمی کیا است. این فیلم با بازی زیبای پرویز پرستویی یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران است. در روال این فیلم می توان کاملاً به روحیه حاتمی کیا که بیان عقاید به صورت بی پرده است پرداخت این فیلم می تواند رتبه 8 را در بین بهترین ها از آن خود کند.

9 شگفت انگيز

نقد و برسی فیلم فروشنده | از 10 چند

از دیگر ساخته های موفق اصغر فرهادی، فیلم فروشنده است که در میان بهترین فیلم های ایرانی می توان امتیاز 4 را به این فیلم داد. این فیلم با بازی بسیار درخشان شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در سال 1395، جز پر افتخارترین فیلم های سینمای ایران محسوب می شود. در این فیلم به مشکل تجاوز به زنان پرداخته می شود که بدون شک یکی از معضلات جامعه جهانی است.

8.9 عالی

نقد و برسی فیلم درباره الی | از 10 چند

درباره الی یکی دیگر از ساخته های اصغر فرهادی است که هنوز هم تعداد زیادی معتقدند که این فیلم بهترین فیلم اصغر فرهادی است. این فیلم روایت یک سفر کوتاه چند نفر است که در دوران دانشجویی با یک دیگر هم دانشکده بوده اند. در این سفر با پیش آمدن مشکلاتی سمت و سوی داستان عوض می شود و حال و هوایی درام را به خود می گیرد. بازیگران این فیلم، ستارهایی چون گلشیفته فرهانی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، صابر ابر و ... هستند که با بازی درخشان خود باعث شدند این فیلم در ذهن مردم ماندگار شود. در بین بهترین فیلم های ایرانی می توان رتبه 7 را به این فیلم اختصاص داد.

8.9 عالی
  • 1
  • 2

Have your say!

0 0

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

فراموشی رمز عبور

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

رفتن به نوار ابزار