Home » بهترین سایت آموزشی کدام ها هستند؟

بهترین سایت آموزشی کدام ها هستند؟

بهترین سایت آموزشی کدام ها هستند؟

با نگاهی به تعداد سایت های آموزشی که در چند سال اخیر به وجود آمده اند، به این نتیجه می رسیم که علاقه افراد به گزینه های آموزش راحت تر و آنلاین و قابل حمل بیشتر از گذشته شده است.

هر کدام از سایت هایی که امروزه فعالیت می کنند از متد های مختلف بهره می برند و می توانند با نیاز ها و سلایق مختلف همگام شوند.

پیش از وقوع پاندمی کرونا تعدادی از دانشگاه های مطرح در دنیا مانند هاروارد، MIT  آموزش های مجازی برگزار می نمودند. بعضی از آموزش ها رایگان و بعضی نیز نیازمند پرداخت هزینه بودند و به ارائه مطالب خود می پرداختند.

همه گیری پاندمی کرونا به یکباره ورق را برگردانده و شرایطی را به وجود آورد که تمامی آموزش ها به صورت مجازی برگزار شده و غیر حضوری گردیدند.

در این برهه زمانی نیاز به سایت های آموزش مجازی بسیار ضروری گردید و اساتید و دانشگاه های بزرگ و مشهور دنیا نیز روی به این سبک آموزشی آوردند.

در ادامه به بررسی بهترین سایت آموزشی در موضوعات مختلف پرداخته و نگاهی گذرا به هر کدام خواهیم داشت.

بهترین سایت آموزشی

نقد و برسی Scratch | از 10 چند

این سایت توسط دانشگاه MIT نشات گرفته و برای آموزش کودکان طراحی شده است. دوره های آنلاین این وب سایت در زمینه های بسیار متنوعی تولید شده اند و جذابیت زیادی نیز دارند.

9.6 شگفت انگيز

نقد و برسی Skillcrush | از 10 چند

برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای، آموزش های اسکیل کراش بسیار به شما کمک خواهد نمود. این سایت علاوه بر کلاس های آنلاین، تلاش نموده تا محتواهایی متناسب با شغل های مختلف را در اختیار کاربر قرار دهد.

9.4 شگفت انگيز

نقد و برسی HTML Dog | از 10 چند

این سایت تمرکز آموزش های خود را در توسعه وب سایت ها با استفاده از CSS و جاوا اسکریپت قرار داده است.

9.3 شگفت انگيز

نقد و برسی Khanacademy | از 10 چند

این سایت با هدف آموزش رایگان با کیفیت برای همه افراد توسط سلمان خان ایجاد گردید. این سایت یک ایده استارتاپی بود که توانست به موفقیت برسد. خان آکادمی از بهترین سایت های آموزشی در سراسر وب می باشد که برای دسترسی داشتن همه به آموزش های باکیفیت خود، تمامی ویدیو های آموزشی را در کانال یوتیوب نیز بارگذاری نموده است. از جمله محتواهای این سایت مربوط به برنامه نویسی، طراحی، رایانه، اقتصاد و موارد دیگر است که به دانش آموزان کمک می کند تا مسیر آسان تری را برای فراگرفتن دروس خود طی نمایند و بیشتر بیاموزند.

9.1 شگفت انگيز

نقد و برسی Udemy | از 10 چند

یکی از بهترین سایت های آموزشی که می توان از آن یاد کرد، udemy است محتویات آموزشی بسیاری را در اختیار دانشجویان و دانش آموزان قرار می دهد. مهم ترین دلیل محبوبیت این سایت، بررسی محتواهای آن پیش از بارگذاری بر روی سایت است همین امر سبب بالا رفتن کیفیت محتواها گردیده و نظر کاربران را نیز جلب می نماید.

9 شگفت انگيز

نقد و برسی Edx | از 10 چند

یک سایت بی نظیر برای آموزش آنلاین که دوره های مختلف بسیاری را نیز در خود جای داده است و تمام سنین می توانند از این سایت بهره مند گردند. سایت edx با آموزش های خود به افرادی که توانایی پرداخت هزینه ها و شهریه های سنگین دانشگاه را ندارند، کمک شایانی می نماید و افراد علاقه مند را به دانشگاه های بزرک و مشهور متصل می کند. محتوا های این سایت نیز رایگان و در برخی موارد نیز پولی هستند. حتی با استفاده از این سایت امکان دریافت گواهی و مدرک معتبر نیز برای کاربران فراهم شده است تا جزو بهترین سایت های آموزشی در دنیا باشد.

8.9 عالی

نقد و برسی Hack Design | از 10 چند

این سایت را به جرئت می توان از بهترین سایت های آموزش آنلاین در زمینه طراحی و توسعه وب نام برد. این وب سایت با همکاری چند طراح متبحر در دنیا به صورت یک دوره 50 قسمتی آموزش آنلاین تدوین شده است. در این سایت محتواها که همگی نیز رایگان هستند؛ مفاهیم مختلفی مانند برنامه نویسی تلفن همراه، طراحی وب سایت و محتواهای دیگر به کاربران ارئه می گردد.

8.8 عالی

نقد و برسی Coursmos | از 10 چند

این سایت نیز 35 هزار محتوای آموزش آنلاین را در بر دارد که تعدادی رایگان و تعدادی نیز غیر رایگان یه کاربران ارائه می گردد. محتواهایی مانند موسیقی، زبان، برنامه نویسی و طراحی وب سایت در این پلتفرم به کاربران و علاقه مندان ارائه می گردد.

8.7 عالی

نقد و برسی Drawspace | از 10 چند

این سایت آموزش انلاین با ویدیو های آموزشی که دارد، نقاشی را به شما آموزش داده و در حین آن تکنیک های مخصوص را نیز به شما می آموزد. آموزش های سایت کاملاً آنلاین بوده و بعضی از آن ها رایگان و بعضی دیگر نیز که سطح بالاتری دارند نیازمند صرف هزینه هستند.

8.5 عالی
  • 1
  • 2

Have your say!

0 0

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

فراموشی رمز عبور

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

رفتن به نوار ابزار